kim? sadarbībā ar Jāni Avotiņu un Ibid. piedalās VIENNA FAIR laikmetīgās mākslas mesē

kim? 

 

kim? Laikmetīgās mākslas centrs, VIENNA FAIR 2013
stends G2, 10. - 13. oktobrī sadarbībā ar

Ibid.
Jāni Avotiņu

 

Jānis Avotiņš. Publicitātes attēls.

 

iespējams, ka v i e t a notiek tur, kur kāds ierauga manu darinājumu

Un kāpēc mēs sākam tik vispārīgi. Mūsu kopdarbs saistās ar noteiktā praksē darinātiem darbiem; medijā un paradigmā, kas saistāma ar skatīšanos, mazāk ar zināšanām. Tam pa vidu intuitīva izvēle - vienreiz piedzīvot dažādas lietas vai piedzīvot vienu lietu daudz dažādas reizes.

Sabiedrība, reiz nonākusi režīma varā, turpināja dzīvot savas vienīgās dzīves. Tās atstātais mantojums – nepabeigta māksla, reizēm pat neiesākta valoda – atgriežas un nebeidz atstāt idealizētu skaistu atmosfēru veidolos. Mākslas efekts rodas piespied-un-velc pārejas brīdī, kad laika distances un autora apstrādātās zīmes kā noplūde tiek iemestas publikā un to ieskaujošajā tīklojumā.

Ir sagaidīts moments, lai varētu runāt par mākslinieka kā sociālas būtnes mitoloģizēto statusu: par pastāvošo un kultivēto. Par terminoloģijas izveidošanu, kas galvenokārt novēro sevis paša pozīciju šajā nu jau vecajā pēc-karu sabiedrībā; par šodienas izprašanu nolūkā atstāt savas noteiktās zīmes vēsturē.

Metode var būt ļoti intuitīva. No visa reāliju jūkļa, kas sastopams v i e t ā, tiek atlasīts materiālais un materiāli, kuri atsaucas. Tas ir neapzinātais pieredzētais, pieredzētais iztēlotais-iedomātais ar zināmu kopīgu tendenci, visbiežāk – Staļiniskais avangards agrīno 50-to gadu griezumā. To iedarbīgumu uz sevi darba procesā nepēta, neanalizē; tas attēla tehnoloģijas ietvaros tiek novērots, neitralizēts un pārdefinēts.

Māksla šodien ir visur un visur ir vienādi konceptuāla, ko nosaka tās stāja attiecībā pret citu mākslu un vietu kopējā tirgū. Kā un kādas veidojas viena attēla-avota attiecības ar citu attēlu vai attēliem?

V i e t a, vairākkārt piesaukta, ir telpas un laika satikšanās punkts. Bet šī satikšanās nav vienkārša, ja ņem vērā ātrumu, ar kādu šodienā jādzīvo, kad apzīmētājs “šodienā esošs” nefunkcionē, priekšroku dodot mainīgi acumirklīgajam.

Interesanti, kā un kādas veidojas viena attēla-avota attiecības ar citu attēlu vai attēliem.

Interesanti ir novērot tirgu strādājot tam, ar ko reiz nodarbojās māksla.


Jānis Avotiņš (1981) dzimis Latvijā, šobrīd strādā Rīgā. Nesenākās personālizstādes norisinājušās tādās galerijās kā Johnen Galerie Berlīnē, Galerie Rüdiger Schöttle Minhenē un Ibid. Londonā. Grupu izstāžu vidū izceļamas Only here, Vācijas Federatīvās Republikas Laikmetīgās mākslas kolekcijā Bonnā, Gaiety is the most outstanding feature of the Soviet Union, Saatchi Gallery Londonā, Viņš nemeklē patiesību, viņš grib iespaidot?, Rīgas Mākslas telpā Rīgā un dalība 14. Viļņas glezniecības triennālē: False Recognition, CAC Viļņā.


          

Jānis Avotiņš. Publicitātes attēls.

 

Atbalsta: Latvijas Republikas Kultūras ministrija, Valsts Kultūrkapitāla fonds, Rīgas dome

Paldies: Darjai Meļņikovai, Armandam Zelčam, Latvijas Nacionālās bibliotēkas Letonikas un Baltijas centra krājumam

Ibid.
+44(0)207 998 7902
info@ibidprojects.com
www.ibidprojects.com

VIENNAFAIR The New Contemporary
Vienna International Art Fair
www.viennafair.at 


kim?