Loras Prestones vizuālā eseja 29.jūlijā

kim? 

 

NO EKRĀNA LĪDZ UGUNSKURAM
Lora Prestone

vizuālā eseja – saruna, filmas seanss un atspirdzinājumi

Eiropas kultūras galvaspilsētas 2014 projekta “Gaidot… (idejas arheoloģija)” ietvaros

Sadarbībā ar Mākslas un izglītības centru Rupert (Viļņa), Viļņas mākslas akadēmiju, Lietuvas Starpdisciplināro mākslinieku asociāciju un Berlīnes Kultūras prakses veicināšanas asociāciju.


29.jūlijā plkst. 19.00
kim? Laikmetīgās mākslas centrā

 

Rakstot par mākslas objektu, tiek veiktas izmaiņas. Tiek ņemts vērā kaut kas no tā atmosfēras.

Mākslas kritika, savā pamata vēlmē dokumentēt, izvērš darba priekšmetiskuma tēmu, parādot mākslas darbu kā pielāgojamu publiskošanai (transformēšanai vārdos, nosodīšanai) un funkcionējošu atgriezeniskā uzrunu un atbilžu cilpā. Tāpat, definējot rakstisko kritiku kā paplašinātu reportāžu par veidiem, kādos redzēt un dot nosaukumus objektiem, tiek apšaubīta mūsdienu mākslas radīšanas procesu ekosistēmas dinamika, kuras daļu tā sastāda.

 

Ričarda Fratera izstādes projekta dokumentācija “Retušē reālo ar reālo”, Alterations, 2010

 

“Ringa” darbnīcas sākumpunktā šī runa ievadīs diskusiju par mākslas kritikas kā apgrozībā esošas daiļliteratūras sacerēšanu. Diskusijai sekos Trinhas T. Min-has (Trinh T. Minh-ha) filmas „Remontāža: No ugunskura līdz ekrānam” (Reassemblage: From the Firelight to the Screen) seanss. Filma tika uzņemta Senegālā un izlaista 1982. gadā, tā ir daļa no Bērklijas Universitātes Kalifornijā finansēta, trīs gadus ilga etnogrāfiska lauka pētījuma. „Remontāžā” Trinha paskaidro, ka viņas mērķis ir “nevis runāt par, bet gan runāt blakus” tēliem, kuri uzņemti, dokumentējot šo kultūru.

„Ringa: mākslas akadēmiju ceļojošās darbnīcas Rīgā” (kuratores Aleksa Deividsone (Alex Davidson) un Džakvelina Deivisa (Jacquelyn Davis)) darbība būs vērsta uz rakstniecību un rakstīšanas kā mākslas radīšanas procesa potenciālu. Īpaša uzmanība tiks pievērsta vārdu tiešo un vēsturisko nozīmju un rezonanšu ekskavācijai kā veidam, lai distancētos no dominējošajām interpretācijām, kā arī šo vārdu pagātnes un tagadnes attiecībām un to saistībai ar noteiktām vietām un kultūrām, it īpaši Rīgu.

Dalībnieki: Līna Albrikiene (Lina Albrikienė), Niks Bastis (Nick Bastis), Patriks Būrs (Patrick Buhr), Krisa Ditela (Kris Dittel), Stefānija Heslera (Stefanie Hessler), Ainārs Kamoliņš, Jana Kukaine, Elizabete Makternāna (Elizabeth McTernan), Vils Polards (Will Pollard), Sebastians Rozenbergs ( Sebastian Rozenberg), Līna Zaveckaite (Lina Zaveckytė). Viesi: Virginija Januskeviciute (Virginija Januškevičiūtė), Kaspars Groshevs, Ieva Kraule, Gaile Pranskunaite, Anda Lāce. Darbnīca norisināsies no 27.jūlija līdz 2.augustam.

 

  

Lora Prestone

 

Loras Prestones (Laura Preston) rakstniecības pieredze saistās ar viņas mākslas izstāžu kuratores un mākslas kritiķes lomu. Šobrīd viņa strādā pie daiļliteratūras sērijas par filmu kritiku. Viņa ir rakstījusi Artforum un May laikmetīgās mākslas žurnālam Parīzē un programmām Portikus, Frankfurtē, Adam Art Gallery mākslas galerijā, Viktorijas Universitātei Velingtonā, Witte de With Roterdamā un Artspace Ouklendā.

 

Atbalstītāji: LR Kultūras ministrija, Valsts Kultūrkapitāla fonds, Rīgas dome, RĪGA 2014, Ziemeļvalstu Kultūras punkts (Nordic Culture Point), Kultūras programma 2007-2013, Mūža izglītības programma (Grundtvig), Viva Color, kultura.lv, Absolut, Valmiermuižas alus, VKN, Pieci.lv, Delfi.

 


 


kim?