Nikola Treci lekciju cikls / 10. un 12.februārī

kim? 

 

kim? Laikmetīgās mākslas centrs ielūdz uz itāļu kuratora un rakstnieka Nikola Treci lekciju ciklu, kā ietvaros š.g. 10.februārī, plkst. 18.00 Latvijas Mākslas akadēmijā norisināsies lasījums par pēkšņo starptautisko muzeju, galeriju un biennāļu interesi par Itālijas mākslas procesiem 60., 70. un 80. gados, savukārt 12.februārī plkst. 17.00 Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja telpās lektors uzstāsies ar lasījumu par paplašināto glezniecību (expanded painting).

 

I
ATPAKAĻ TIRGŪ. ATDZIMUSĪ INTERESE PAR 60., 70. UN 80. GADU ITĀLIJAS MĀKSLAS PĀRSTĀVJIEM 

Laiks: 2016. gada 10. februāris, 18:00
Vieta: Latvijas Mākslas akadēmijas Jaunais korpuss (Kalpaka bulvāris 13, Rīga)

 

Aldo Mondino. "Serra", 2004. Eļļas krāsas, linolejs, stikls, dzelzs, 198x130x165cm; Aldo Mondino, "Serra", 2004. Eļļas krāsas, linolejs, stikls, dzelzs, 198x130x165cm. Attēls: Galerie Isabella Bortolozzi, Berlīne.

 

Lekcija analizēs starptautiskās mākslas sabiedrības - muzeju, galeriju un biennāļu - neseno interesi par Itālijas 60., 70. un 80. gadu māksliniekiem, kuru darbi nekad nav bijuši galvenā diskursa sastāvā. Nostumti sāņus un atstāti novārtā savā dzimtenē, nepazīstami ārzemēs, viņi ir „mākslinieku mākslinieki", savu laikabiedru mīlēti, bet nekad nav tikuši uztverti nopietni no institūciju un tirgus puses viņu ārpus-meinstrīma stāvokļa dēļ, it īpaši no tā saucamās arte povera kustības. Lekcija centīsies ieskatīties iemeslos, kuri ir pamatā šo mākslinieku izslēgšanai un nesenajai intereses atdzimšanai par viņiem. Tiks izmantoti tādi svaigi piemēri kā Fabio Mauri pēcnāves izstāde Hauser & Wirth Ņujorkā pēc viņa dalības pēdējā Documenta un Venēcijas biennālē; Džīno de Dominici prezentācija Dominique Lévy, septiņus gadus pēc viņa retrospektīvas PS1, Villa Arson un Fondazione Merz; pagājušā gada Marijas Boeskijas veidotā Salvatores Skarpittas reprezentācija ar retrospektīvu Hišhorna muzejā; Keisijas Kaplānas veidotā Džordžo Griffas reprezentācija ar aptauju Centre d'Art Contemporain Ženēvā, Museu de Arte Contemporanea de Serralves Porto un Bergenas Kunsthallē, un daudzi citi. 

 

II
PAPLAŠINĀTĀ GLEZNIECĪBA: NO UZTVERES LAUKUMA LĪDZ LIDOJOŠAJAM PAKLĀJAM

Aleksandras Cukermanes personālizstādes "Tri Devici Pod Oknom" Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā (12.februāris – 3.aprīlis, 2016 ) ietvaros.

Laiks: 2016. gada 12. februāris, 17.00
Vieta: Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs, 3.stāvs (Skārņu iela 10, Rīga)

Vēlama iepriekšēja pieteikšanās pa tālruni (+371) 67 222235 vai e-pastu dmdm@lnmm.lv

 

Paulina Olovska, Lūsija Makenzija. "NOVA POPULARNA", izstādes skats, Varšava, 2003. Attēls: Foksal Gallery Foundation, Varšava.

 

Aizņemoties no un pārveidojot Rozalindas Krausas 1979. gada eseju "Skulptūra paplašinātā laukā", šī lekcija ar termina "paplašinātā glezniecība" palīdzību apskatīs mākslas darbus un māksliniekus, kuri ir cieši saistīti ar glezniecības mediju, tā alfabētu un mantojumu, bet vienlaicīgi uztur saikni arī ar citu mediju, tādu kā performances, instalācijas un video, kā arī ir modes un kultūras plašā nozīmē ietekmēti. Lektora stāstījuma ietvaros tiks aplūkoti mākslinieki, kuri pārveido gleznas par paklājiem; citos vārdos, mākslinieki, kuri dekonstruē gleznas elementus, lai pārvērstu tos virsmā, sava veida ādā, kura aptver dažādas, gan fiziskas, gan metafiziskas sfēras. Sekojot šim ceļam, lekcija iepazīstinās ar "painting overall", jēdzienu, kas apzīmē gleznas, kuras iziet ārpus tām atvēlētajai vietai, sienai, un aptver, „iekaro" visu izstādes telpu - sienas, griestus utt.

 

Nikola Treci (Nicola Trezzi) ir Telavivā dzīvojošs pedagogs, kurators un rakstnieks, dzimis 1982. gadā Madžentā, Itālijā. Līdz 2014. gadam viņš bija Flash Art International ASV redaktors, Flash Art Italia Ņujorkas sadaļas redaktors, Flash Art CZ&SK asociētais redaktors un Flash Art HU redaktors-konsultants. Viņa raksti ir tikuši publicēti izdevumos Il Sole 24 Ore, Monopol, Flatt, erev-rav.com, biweekly.pl, White Fungus, katalogos, piemēram, "Joshua Neustein: Drawing the Margins" (Jeruzaleme: Izraēlas muzejs), "Postmonument" (Karrāra: 14. Skulptūru biennāle), "Michal Helfman: Change" (Telaviva: Laikmetīgās mākslas centrs), un "Ido Bar-El: Bagatelle, Paintings, 1986–2015" (Telavivas mākslas muzejs), kā arī kā izstāžu pavadošie teksti - Vibhas Galhotras personālizstādei Jack Shainman Gallery, Ņujorkā un Johana Kretena personālizstādei Galerie Perrotin, Ņujorkā. Kā Prāgas Biennāles fonda darbinieks no 2007. - 2014.gadam, viņš ir piedalījies sekojošu izstāžu organizēšanā: "Painting Overall" Prāgas 5. biennālē, "Four Rooms" Laikmetīgās mākslas centrā Varšavā, "Modern Talking" Muzeul National de Arta Cluj-Napoca Rumānijā, "Circa 1986" Hadsonas ielejas Laikmetīgās mākslas centrā Pīkshilā, Ņujorkā, "Champs-Élysées" Palais de Tokyo, Parīzē un "Diagonal Histories—Imre Bak, Peter Halley—," Art+Text, Budapeštā. Viņš ir uzstājies ar lekcijām Jēlas universitātes Mākslas skolā (Ņūheivena, Konektikuta), Mākslas Institūta skolā (Čikāga), ICI (Ņujorka) un Indonēzijas mākslas institūtā (Džodžakarta). Patlaban ir maģistratūras programmas vadītājs Bezazelas Mākslas un dizaina akadēmijā Jeruzalemē un raksta Flash Art International.
 

Pasākumi norisināsies angļu valodā. Ieeja bez maksas.



Īpašs paldies: Inesei Baranovskai, Aleksejam Naumovam.

Atbalstītāji: Valsts Kultūrkapitāla fonds, LR Kultūras ministrija, Rīgas dome, Izraēlas vēstniecība Latvijā, Itālijas vēstniecība Rīgā, Latvijas Mākslas akadēmija, Teātra nams "Jūras vārti", ABLV Charitable Foundation, Borisa un Ināras Teterevu fonds, Galeria Sabot, Diena, Delfi.


kim?