Izstādes kuratore: Kristena Čapa (Kristen Chappa)
Ņujorkas mākslas galerija Art in General sadarbībā ar Kim? Laikmetīgās mākslas centru Rīgā piedāvā Sāras Magenheimeres personālizstādi, kurā aplūkojami jauni, nesen pasūtīti darbi. Gaidāmajā izstādē ietvertas vairākas asamblāžas skulptūras un video ar oriģinālo skaņu celiņu. Izstādītos darbus vieno smalkas atmosfēriskas atsauces, kas imitē “zīmolotu” komerciālu telpu protokolus. Instalāciju papildina īpaši veidotas smaržas, kuru tapšanu iedvesmojušas mākslinieces lingvistiskās norādes – smaržu nosaukums ir LUCKILY (“Par laimi”), un tās ir kā labu zīmju destilācija, kas piešķir izstādei karikatūrisku optimismu.
Magenheimeres jaunajās skulptūrās izmantoti tādi produkti kā virtuves naži, spraužamadatas, drēbnieku manekeni un pārveidoti attēli no populārā Delia*s kataloga. 90. gados Delia*s fotogrāfijas piedāvāja alternatīvu skatījumu uz jaunām sievietēm: katalogā tika attēlotas modeles, kuras bija nedaudz huligāniskas, pašpārliecinātas, gudras, asprātīgas, tiešas, atlētiskas un gatavas konfrontācijai. Katalogā piedāvātais apģērbs un stils iezīmēja jaunu skatījumu uz tradicionālajām dzimumu lomām reklāmas pasaulē un parādīja, kā tiek veidotas un pārdotas progresīvās identitātes. Kolāžas, kurās redzamas ierastajiem priekšstatiem neatbilstošas jaunas sievietes, tiek padarītas vēl komplicētākas, novietojot tās līdzās tādiem priekšmetiem kā virtuves naži, kas vairāk atgādina nevis mājsaimniecībā lietojamus priekšmetus, bet tādas frāzes kā “abpusgriezīgs zobens”. Asie priekšmeti ietver arī atsauci uz rediģēšanas procesu, norādot, ka skatītājs var izgriezt un sarindot kataloga tēlus tā, lai tie veidotu kādu iztēlotu naratīvu. Magnētiski spēki notur savstarpēji nesavienojamos skulpturālos elementus pagaidu pozīcijās, kas norāda uz sabiedrības problemātiskajiem priekšstatiem par “sievišķību” un iespēju esošās struktūras pārkārtot. Izstādē redzamie sieviešu tēli un preces, kas stratēģiski tiek piedāvātas tieši viņām – juvelierizstrādājumi, apavi, smaržas un interjera dizaina priekšmeti –, uzdod jautājumus gan par kapitālisma aspektiem, kas saistīti ar sociālās dzimtes jeb gender jautājumiem, gan par patērētāju kultūras sedatīvajām aktivitātēm. Magenheimere pieskaras jautājumam par mūsu nerimtīgo vēlmi pēc materiāliem labumiem un priekšplānā izvirza atbrīvošanās nosacījumus. Skatītāju ieskaujošā videodiptihā attēlota mūsdienās izplatīta pieredze, kas kalpo kā izklaides veids un nošķiršanās no situācijas, kurā cilvēks atrodas. Video redzams datora ekrāns, kurā lēni un nepārtraukti notiek iepirkšanās tiešsaistē, paralēli skanot ambientam elektroniski radītam skaņu celiņam, kas nemitīgi atkārtojas. Tajā pašā laikā idealizētas arhitektūras tēli atklāj kolektīvās fantāzijas par komfortu un drošību – šķietami nebeidzami ekrānā virknējas precēs pārvērsti moderni patvērumi. Video monotonais ritms sasaucas ar izstādes nosaukumu, kas ietver domu par cilvēku, kuru kontrolē un notrulina patērētājfilozofija.
Sāra Magenheimere (Sara Magenheimer) ir dzimusi Filadelfijā, šobrīd dzīvo Bruklinā (Ņujorkā). 2014. gadā viņa saņēmusi Rema Hort Mann Foundation stipendiju, 2015. gadā – stipendiju Artadia Grant un Prix De Varti Annas Ārboras kinofestivālā. Jaunākās izstādes un videoizstādes 2014.-2015. gadā: JOAN, Losandželosa, Interstate Projects, Bruklina, Futura, Prāga, Document Gallery, Čikāga, 247365, Bruklina, Cleopatra’s, Bruklina, Images Festival, Toronto, Ņujorkas lmu festivāls, Portlendas Modernās mākslas muzejs un Dzīvās mākslas muzejs, Reikjavika. Magenheimeres kolektīvais skaņu projekts Bloopers ir saņēmis pasūtījumus no organizācijas Triple Canopy un Renseliera Politehniskās universitātes mākslas centra EMPAC. Kopš 2012. gada viņa ir uzstājusies Recess, MoMA PS1, koncertzālē Issue Project Room un biennālē Performa 13. No 2004. gada līdz 2010. gadam Magenheimere bija dažādu mūzikas grupu dalībniece, aktīvi piedalījās koncerttūrēs un izdeva piecus ierakstus. Ieguvusi mākslas maģistra grādu Bārda koledžā un mākslas bakalaura grādu Bostonas Mākslas muzeja skolā.