Kim? Laikmetīgās mākslas centrs
Izglītība

Kim? izstāžu programmas centrā ir mākslas darbs – pārsvarā jaunradīts, un tā veidotājs, bet tam pretī ir Kim? apmeklētājs. “Kas tas ir? Kā to uztvert? Kā tas ir veidots?” – kā par to runāt, un kā nodot mākslinieka vēstījumu un domas saprotamā līmenī. Kim? jau 15 gadus piedāvā platformu vizuālai pētniecībai, izziņai un apskatei. Kopš 2014. gada Kim? to dara strukturēti ar izglītības programmas piedāvājumu. Apritot 15 gadiem, ir būtisks moments, Kim? kā institūcijai reflektēt par to ko esam darījuši, kas ir bijis aizvadīts veiksmīgi vai pozitīvi uztverts. Šo gadu laikā gūtā pieredze arī ļauj uzlabot izglītības programmu un tās virzienu, tā joprojām glabā sevī potenciālu.

 

Katra izstāžu cikla ietvaros Kim? piedāvā publisko programmu un izglītības aktivitātes, tajā skaitā radošās darbnīcas bērniem, jauniešiem, studentiem, ģimenēm un kolektīviem.

 

Aicinām pieteikt grupas tūri, kuras laikā būs iespēja iepazīt izstādes gida vai mediatora vadībā. Norādiet skolu vai iestādi, paredzamo dalībnieku skaitu un vecumu, kā arī vēlamo tūres dienu un laiku.

 

Kontakti:

Sporta iela 2 k-1, LV-1013, Rīga

Tel. nr.: +371 29600916

E-pasts: kim@kim.lv

 

 

 

Microsoft kopā ar Kim? aicina skolēnus veidot digitālu laikmetīgās mākslas izstādi starptautiskās Hour of Code stundas ietvaros!

 

Gadskārtējās Hour of Code jeb programmēšanas stundas ietvaros Microsoft kopā ar Laikmetīgās mākslas centru Kim? aicina skolēnus no visām trim Baltijas valstīm paraudzīties uz mākslu un tehnoloģijām no pilnīgi cita skatpunkta, izveidojot savu laikmetīgās mākslas instalāciju digitālās spēles Minecraft Education Edition vidē. Plānots, ka projektā piedalīsies jaunieši visā Baltijā vecumā no 8 līdz 15 gadiem, tas norisināsies no 9. līdz 12. decembrim. Interesantākos darbus būs iespējams apskatīt KIM? Laikmetīgās mākslas centra mājas lapā.

 

Idejas iedvesmas avots ir Laikmetīgās mākslas centra Kim? 2012. gada izstāžu cikls “Septiņas ceturtdienas”, ko veidoja mākslinieki Miks Mitrēvics un Kristīne Kursiša un kurā apmeklētāji izvēlējās mākslinieku iezīmētus konceptus, kas izlozes kārtībā tika realizēti telpiskās instalācijās septiņas ceturtdienas pēc kārtas.
“21. gadsimtā vienlīdz svarīgas ir tehnoloģiju prasmes, radošums un spēja vizualizēt datus un idejas tehnoloģiju vidē. Ar šo mākslas un tehnoloģiju sintēzes mēģinājumu mēs vēlamies iedvesmot gan jauniešus, gan viņu pedagogus paraudzīties uz to, cik daudzveidīgi un radoši var darboties digitālajā vidē,” skaidro Renāte Strazdiņa, Microsoft vadītāja Baltijā.

”Māksla sākas ar mākslinieka ideju, kuru viņš realizē dažādu materiālu un nemateriālu lietu radīšanas procesā, tādēļ mūsdienīga māksla sen vairs neaprobežojas ar tēlniecību, zīmēšanu, vai gleznošanu. Arvien biežāk mākslas pasaulē tiek izmantoti digitālie rīki. Šajā projektā tie ļauj bērniem un jauniešiem domāt, izgudrot un nojaukt robežas starp reālo telpu un digitālo vidi, iepazīstot mākslas formu, kurā Minecraft spēles vidi ir iespēja pārvērst laikmetīgās mākslas darbos,” atzīst programmas direktors Kaspars Groševs.

 

Pedagogi, kuri vēlas iesaistīt projektā savus skolēnus, var pieteikties un saņemt nepieciešamo informāciju dalībai šī gada programmēšanas stundai sazinoties ar projekta koordinatoru.

Projekts tiek īstenots Microsoft sadarbībā ar Laikmetīgās mākslas centru Kim? un Datorzinību Centru (DZC).
Hour of Code akcijā pasaulē ik gadu piedalās vairāk nekā 100 miljoni dalībnieku. Tā ietver stundu garu interaktīvu ievadu programmēšanā. Iniciatīvu aizsāka bezpeļņas organizācija Code.org, un tai ir pievienojušās vairāk nekā 1000 partnerorganizācijas, tostarp Microsoft kā viens no vadošajiem partneriem, kā arī brīvprātīgie.

 

Lai spēlētu spēli ir nepieciešams:

 

  1. Instalēt datorā Minecraft: Education Edition (https://education.minecraft.net/)
  2. Lai ieietu MEE: nepieciešams Office 365 Education konts un licence. (Ikviens ar derīgu O 365 Education kontu var bezmaksas lejupielādēt MEE: izmēģinājuma versiju. Bezmaksas versijai ir ierobežots pieteikšanās skaits (25 skolotājiem un 10 studentiem. Rīgas izglītības iestādēm jau ir Minecraft licences).
  3. Kad Minecraft: Education Edition  instalācija ir pabeigta, ir nepieciešams lejupielādēt uz Desktop KIM.mcworld failu un importēt. Pielikumā ir pieejams fails ar instrukcijām.
  4. Kad pasaule ir atvērta, seko norādēm un izpildi uzdevumu.

 

###

Par Minecraft: Education Edition
Minecraft spēles izglītojošā versija Minecraft: Education Edition ir atvērtās pasaules tipa spēle, kurā iebūvēti dažādi rīki, lai padarītu pieredzi izglītojošu. Skolotāji var plānot un veidot mācību saturu tā, lai spēles procesā skolēni apgūst mācību vielu un sadarbības prasmes.

 

Par Microsoft Latvia
Microsoft pārstāvniecība Latvijā ir dibināta 1999. gadā, un 2019. gadā kompānijai no gandrīz 360 partneriem ir 87 zelta un sudraba sertificētie partneri, kuri kopā nodarbina vairākus tūkstošus darbinieku un Latvijas tautsaimniecībā veido vienotu, inovatīvu un ražojošu struktūru ar būtisku kopējo devumu valsts IKP. Microsoft Latvia profesionāļi jau 20 gadu nodrošina partneru atbalstu, servisu un risinājumu izstrādi, kā arī mārketinga kampaņas. Jāuzsver, ka Microsoft Latvijā dažādu sabiedrības labuma projektu īstenošanā investējis, ziedojis naudu un programmatūru vairāku desmitu miljonu ASV dolāru apjomā.

 

Par Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) virza digitālo transformāciju mākoņtehnoloģiju un lietu interneta laikmetā. Uzņēmuma misija ir sniegt iespējas ikvienam cilvēkam un ikvienai organizācija uz pasaules sasniegt