Kim? Laikmetīgās mākslas centrs
Kim? piedalās Esther mākslas mesē Ņujorkā

Kim? Laikmetīgās mākslas centrs ar prieku izziņo dalību alternatīvajā mākslas mesē Esther, kas notiks Ņujorkas Igauņu namā (Estonian house), pārstāvot latviešu māksliniekus Indriķi Ģelzi un Viktoru Timofejevu.

 

Esther
Estonian House in New York
243 East 34th Street, Manhattan, New York
Atklāšana: 6. maijā
Norise: 7.– 10. maijs

 

Bezmaksas ieejas biļeti iespējams rezervēt šeit. Ja vēlaties apmeklēt atklāšanu 6. maijā, sazinieties ar mums.

 

Mākslas mese Esther ir alternatīvs galeriju sadarbības projekts, kas veidots ārpus tradicionālās mākslas meses formāta. Esther dibinājusi Temnikova & Kasela Gallery vadītāja Olga Temnikova un Margot Samel Gallery vadītāja Mārgota Samela. Notikums vēsturiskajā Igauņu namā Ņujorkā otro gadu pēc kārtas apvienos 25 starptautiskas galerijas, piedāvājot alternatīvus veidus, kā izstādīt un pieredzēt mākslu, izaicinot tradiconālo mākslas meses modeli.

 

Kim? mākslas mesē Esther piedalās otro reizi – šogad pārstāvot latviešu mākslinieku Indriķi Ģelzi un Ņujorkā bāzēto latviešu mākslinieku Viktoru Timofejevu. Indriķa Ģelža jaunradītie darbi Three Square Sand Knots un Four Sky Knots ir materiālā balstīta meditācija par nenoteiktību un nenovadītu spriedzi. Mākslinieks raksturo tos kā nelielus mēģinājumus “saturēt lietas kopā” – metāls, krāsa, finieris un audums ir savīti līdz galam neatrisināmos žestos. Sky Knots iemieso trauksmaini piesātinātu gaisotni, kamēr Sand Knots atspoguļo nepiepildītas ilgas pēc kārtības. Atsakoties no tiešiem atrisinājumiem, Ģelzis ļauj materiālo formu mezglojumiem atlāt trauslumu, pretestību un neredzamās struktūras, kas veido un uztur mūsu pieredzes telpu. Savukārt mākslinieks Viktors Timofejevs jaunradījis divus darbus ar atsauci uz viņa izstādi “Citi pasažieri”, kas šobrīd skatāma Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā. Attēlojot rēgainu ciematu rītausmas un krēslas gaismā, šie darbi pārvērš arhitektūru par skatuvi atmiņai, mītam un iztēlotai piederībai — turpinot mākslinieka izpēti psiholoģiskās ainavās un spekulatīvos iekšējos pasaules redzējumos.

 

Indriķis Ģelzis (1988) dzīvo un strādā Rīgā, Latvijā. Savos darbos Indriķis Ģelzis izmanto trīsdimensionālus modeļus, lai apkopotu un abstrahētu personīgo pieredzi, atmiņas un mākslas vēsturi, veidojot sienas un brīvi stāvošus objektus, tos metinot, liecot un griežot savā darbnīcā. Ieguvis maģistra grādu vizuālajā komunikācijā Latvijas Mākslas akadēmijā Rīgā un post-graduate grādu HISK – Higher Institute for Fine Arts Gentē, Beļģijā. Nesenākās personālizstādes un duo izstādes norisinājušās Polina Berlin galerijā, Ņujorkā (2024); Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2023); Jenny’s, Ņujorkā (2022); Tatjana Pieters, Gentē (2022); Castor, Londonā (2020); CINNAMON, Roterdamā (2019); un ASHES/ASHES, Ņujorkā (2019). Nesenās grupu izstādes ietver izstādes Tatjana Pieters, Gentē (2020); Union Pacific, Londonā (2018); un Joshua Liner Gallery, Ņujorkā (2018).

 

Darbi kolekcijās: Latvijas Nacionālā mākslas muzejs, Rīga (LV); Museum of Recent Art, Bukareste (RO); S.M.A.K. – The Municipal Museum of Contemporary Art, Gente (BE); The Lewben Art Foundation, Viļņa (LT); CELINE Art Project, Parīze (FR); Paul Thiers kolekcija, Varegema (BE); Alain Servais ģimenes kolekcija, Brisele (BE); Antoine De Werd kolekcija, Hāga (NL); Tanguy Van De Weghe kolekcija, Otegema (BE); Francis Vanhoonacker kolekcija, Kortreika (BE); Frédéric de Goldschmidt kolekcija, Brisele (BE); BTA mākslas kolekcija, Rīga (LV); Colin Fernandes kolekcija, Ņujorka (US); Zuzānu kolekcija, Rīga (LV).

 

Viktors Timofejevs (1984) ir mākslinieks no Rīgas, kurš pašlaik dzīvo starp Rīgu un Ņujorku. Viņa starpdisciplinārā radošā prakse pēta iekšējās pasaules, valodas, birokrātijas un individuālās pieredzes krustpunktus plašākos sociālajos un kultūras kontekstos, aptverot glezniecību, zīmējumu, video un instalāciju. Iedvesmojoties gan no personīgām, gan sabiedriskām perspektīvām, viņa darbi pievēršas tēmām par identitāti, migrāciju un komunikāciju pāri robežām. Autors rīko ikmēneša pasākumus, kas ietver filmu seansus, performances un sensorās deprivācijas klausīšanās sesijas No Moon projektu telpā Bruklinā, kuru līdzdibinājis 2018. gadā. Nesenākās personālizstādes norisinājušās Latvijas Nacionālājā mākslas muzejā (2025), Rīgā; galerijā 427 Rīgā (2024); Interstate Projects, Ņujorkā (2021) un Karlin Studios / Futura, Prāgā (2020). Nesenās grupu izstādes ietver izstādes Hessel Mākslas muzejā, Annandale-on-Hudson (2025), Tallinas Fotomēnesī (2023), Nacionālajā galerijā, Prāgā (2021) un 14. Baltijas triennālē Laikmetīgās mākslas centrā, Viļņā (2021).

 

Darbi kolekcijās: Latvijas Nacionālā mākslas muzejs, Rīga (LV); Muzeum Sztuki, Lodza (PL); Malmes mākslas muzejs, Malme (SE); BTA mākslas kolekcija, Viļņa (LT); Pekelné Sáně, Prāga (CZ); Van Den Valentyn fonds, Ķelne (DE); Weissman ģimenes kolekcija, Ņujorka (US).

 

Esther dalībnieki:

 

BANK, Šanhaja/Ņujorka (CN/US)
BWA Warszawa, Varšava (PL)
Galerie Quynh, Hošimina (VN)
Hagiwara Projects, Tokija (JP)
ILY2, Portlenda (US)
Ivan, Bukareste (RO)
James Fuentes, Ņujorka/Losandželosa (US)
Kim? Gallery, Rīga (LV)
Kogo Gallery, Tartu (EE)
Laurel Gitlen, Ņujorka (US)
Layr, Vīne (AT)
Longtermhandstand, Budapešta (HU)
Margot Samel, Ņujorka (US)
Misako & Rosen, Tokija (JP)
Mrs., Ņujorka (US)
Pangée, Monreāla (CA)
Post Times, Ņujorka (US)
Sargent’s Daughters, Ņujorka (US)
sans titre, Parīze (FR)
SARA’S, Ņujorka (US)
sentiment, Cīrihe (CH)
Sophie Tappeiner, Vīne (AT)
Tara Downs, Ņujorka (US)
Temnikova & Kasela, Tallina (EE)
Triangolo, Kremona (IT)

 

Esther publikācijas medijos: ArtsyARTnewsArtnetThe Art NewspaperOculaFinancial TimesSurface Mag.

 

Vairāk informācija: darta.purvlice@kim.lv

 

Atbalsta: Latvijas Kultūras ministrija