Dalībnieki: Kaspars Groševs, Ieva Kraule, Darja Meļņikova, Miks Mitrēvics & Kristīne Kursiša, Evita Vasiļjeva, Armands Zelčs
Izstāde noris: Art in General, 79 Walker Street, Ņujorka
Tagad es Tev pastāstīšu, kas notika pie Lilijas baseina. Sagaidīšanas ceremonija. Uz Ziemeļu un Dienvidu robežas. Tomēr visi atcerējās saules gaismu. Daži saka, ka tas bija nepārtraukts lidojums, citi apgalvo, ka mēnesim bija nepieciešams pusapgrieziens.
Šīs ir kā neizdzīvotas pieredzes atmiņas: tautieša Edvarda Liedskalniņa dvēsele skuma pēc atraidītās jaunības dienu mīlestības, kas mita tālumā – perifērajā dzimtenē, Austrumos no visa; vīra nebeidzamās skumjas lika masīviem koraļļu blokiem magnetizēties un antigravitācijas ietekmē uz Floridas īpašuma mitrās zemes pacēlās vienīgais zināmais modernais megalītiskais piemineklis. Gadu desmitus vēlāk tūrē devās Billijs Aidols, uzstājās turpat netālu un apmeklēja šo pili, stāstam par „Sweet Sixteen” uzceļot savu – izdziedamu pieminekli.
Lily’s Pool” ir septiņu latviešu mākslinieku darbu izstāde, kas tver smalku un poētisku, bet reizē taustāmu fenomenu klātbūtni pastarpinātas post-interneta, “post-dabiskās” pasaules kultūrā. Iesaistītie mākslinieki ar zīmējumu, glezniecības, objektu, tekstila un performances mediju klātbūtni nododas individuālās un vēsturiskās materiālu atmiņas tematikas pētījumiem digitāli gaistošo struktūru pārņemtajā laikmetīgajā pasaulē. Izstādes darbi rada vides, kuras ir reizē ierastas un neērtas un nedabiskas, pētot un piedāvājot versiju par to, kā fiziskais un sociālais ķermenis var justies šajā ātrgaitas pārlūkošanas un kopīgošanas ikdienā. Lily’s Pool smalkā satīra rodas tur, kur ar tukšumu pildītās, plūstošās izstādes robežas parauj sev līdzi vairākus mākslas darbus: Armanda Zelča formālo welcome zīmi ar nosaukumu „Terra Vinca” (lasi: P-R-O-V-I-N-C-I-A) – romantizētu, autentisku žestu, kas sniedz ieskatu atrašanās vietā balstītā identitātē; jaunus ziedu kārtošanas apvāršņus, kas attēloti Darjas Meļņikovas gleznotajā kolāžā, kuru iedvesmojusi abstrakta cilvēka aura dinamikas, harizmas un sapņu krāsā; tad liliju baseina loģika tiek atšķetināta un uzadīta no jauna, līdz gleznieciskās un pa pusei valkājamās Kaspara Groševa radītās formās parādās ritmiski pavedieni; deformēti tropiski augļi ar spēcīgu aromātu izlaužas no Ievas Kraules pastorālā un personalizētā Arkādijas dārza stāsta; Evita Vasiļjeva apdzīvo telpu ar ģipša formām, kas kalpo kā ideāli paraugi skulpturālam apjukumam saistībā ar vienlīdz neesošu pagātni un nākotni; sentimentālo atmosfēru noslēdz virkne Mika Mitrēvica un Kristīnes Kursišas darinātu objektu, kas tiek pieteikti kā ierāmēta krāsa, ģipša plauksta un nefunkcionāla, tomēr iluzori saistoša galda spēle.
Kaspars Groševs (1983) absolvējis Latvijas Mākslas akadēmiju. Personālizstādes: „OAOA (Jūras griesti)” (sadarbībā ar Oļu Vasiļjevu) Jūras Vārtos, Ventspilī (2014), „00:10:00:00” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2013), „H” Kaņepes kultūras centrā (2012), „I/O. Bez ienaidniekiem” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2011). Groševa darbi ir bijuši izstādīti grupu izstādēs: „Vortex” Project Space Garage, Maskavā, Krievijā (2014), „Aspena – Ķemeri” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2014). Groševs ir sadarbojies arī ar Vivjenu Grifinu un Kīnu Makkonu dažādās performancēs un raksta žurnālam „Studija”. Viens no galerijas 427 dibinātājiem un kuratoriem.
Ieva Kraule (1987) pašlaik studē Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā. Personālizstādes: „Tagad neviens vairs tā nedejo” galerijā 427 (2014), „... if all you told was turned to gold” Vita Kuben, Ūmeo, Zviedrijā (2014), „Vientulība būs mans lielākais dārgums” Kalnciema kvartāla galerijā (2014), „11 no 10″ Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2013), „Sengaidītas brīvdienas pie fiktīvu atmiņu bezdibeņa” galerijā Bastejs (2012). Grupu izstādes: „Vortex” Project Space Garage, Maskavā, Krievijā (2014). Viena no galerijas 427 dibinātām un kuratorēm.
Kristīne Kursiša (1979) studējusi aspirantūrā Augstāko scenāristu un režisoru kursos Maskavā un ieguvusi maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā. Sadarbojas ar mākslinieku Miku Mitrēvicu kopš 2003.gada. Jaunākās personālizstādes: „April showers” (kopā ar M.Mitrēvicu), P/////AKT, Contemporary Art Centre, Amsterdamā, Nīderlandē (2014), „Let me google that for you” (kopā ar M.Mitrēvicu) Netwerk Laikmetīgās mākslas centrā Ālstā, Beļģijā (2014) un Galerie VidalCuglieda Briselē (2013), „Septiņas ceturtdienas” (kopā ar M.Mitrēvicu) Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2012), „Personālizstāde” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2012). Kursišas darbi ir izstādīti grupu izstādēs: „Society Acts – The Moderna Exhibition 2014“, Moderna Museet Malmö, Zviedrijā (2014), „Vortex” Project Space Garage, Maskavā, Krievijā (2014).
Miks Mitrēvics (1980) absolvējis HISK vizuālās mākslas institūta aspirantūru Ģentē, Beļģijā un ieguvis maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā. Sadarbojas ar K.Kursišu kopš 2003.gada. Jaunākās personālizstādes: „April showers” (kopā ar K.Kursišu), P/////AKT, Contemporary Art Centre, Amsterdamā, Nīderlandē (2014) „Let me google that for you” (kopā ar K.Kursišu) Netwerk Laikmetīgās mākslas centrā, Ālstā, Beļģijā (2014) un Galerie VidalCuglieda Briselē (2013), „Septiņas ceturtdienas” (kopā ar K.Kursišu) Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2012). Mitrēvica darbi ir izstādīti grupu izstādēs: „Society Acts – The Moderna Exhibition 2014“, Moderna Museet Malmö, Zviedrijā (2014) „Vortex“ Project Space Garage, Maskavā, Krievijā (2014). 2009. gadā Mitrēvics pārstāvējis Latviju 53. starptautiskajā Venēcijas mākslas biennālē.
Darja Meļņikova (1984) absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļu. Personālizstādes: „Brewing Harmony“, Vita Kuben, Ūmeo (2014), „A Green Silhouette of Grey” (2014) un „Jaucot līnijas, kārtojot kaudzes” (2011) Kim? Laikmetīgās mākslas centrā, Rīgā. Grupas izstāžu vidū minamas: „Literacy-Illiteracy” 16. Tallinas grafikas triennālē, KUMU, Tallinā (2014), „Present Tense“, Kalmar konstmuseum, Kalmārā (2014), „Aspena – Ķemeri”, Kim? Laikmetīgās mākslas centrā, Rīgā (2014), „Vortex“, Project Space Garage, Maskavā (2014), „Sculpture Is Space“, Hobusepea, Tallinā (2013), „24 Spaces – Cacophony“, Malmö Konsthall, Malmē (2013).
Evita Vasiļjeva (1985) 2012.gadā pabeidz studijas Gerita Rietvelda akadēmijā, Amsterdamā Tēlotājmākslas katedrā un šobrīd ir rezidente De Ateliers, Amsterdamā. Nesenākā Vasiļjevas personālizstāde: „Paralēle vertikālei” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2013). Kopš 2009. gada piedalās grupas izstādēs, to vidū: „Aspena – Ķemeri”, Kim? Laikmetīgās mākslas centrā, Rīgā (2014), „Vortex” Project Space Garage, Maskavā, Krievijā (2014), „NF piedāvā: no A uz B uz C līdz DĒ” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2014), „Monograms” Vita Kuben, Ūmeo, Zviedrija (2014), „Indian Summer” Gallery Fons Welters, Amsterdamā (2013).
Armands Zelčs (1978) absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļu un studējis Berlīnes Mākslas universitātē. Nesenākās personālizstādes: „Trails of Faiding Landscapes” (2013) un „Nav tā, kurš ir. Tā vārds ir zināms” (2011) Kim? Laikmetīgās mākslas centrā, Rīgā. Zelča darbi ir izstādīti grupu izstādēs: „24 Spaces – Cacophony“, Malmö Konsthall, Malmē (2013), „Exchange” Stiftungakku Emmen, Šveicē (2012), „A Smiling Lady on a Tiger” Städtische Galerie, Brēmenē, Vācijā (2010) un „Qui Vive?” Maskavas Modernās mākslas muzejā (2010).
Edvards Liedskalniņš (1887- 1951) – latviešu tēlnieks amatieris, kas vienatnē un slepenībā, grebjot, apstrādājot un ar nelielu tehnisku palīdzību pārvietojot vairāk nekā 1100 tonnas koraļļu, izveidojis Koraļļi pili Floridā, ASV. Pils komplekss celts kā veltījums dzimtenē palikušajai līgavai, sauktai par Mīļoto Sešpadsmit (Sweet Sixteen). Iedvesmojis mūziķus un mistiķus, vairāku apcerējumu par magnētismu autors, to vidū brošūras “Minerālu, augu un dzīvnieku dzīve”, “Magnētiskā straume” un “Grāmata katrā mājā”. Pēc viņa nāves Koraļļu pils kļuvusi par ievērojamu tūristu apskates objektu un 1984.gadā iekļauta ASV Nacionālajā vēsturisko vietu reģistrā.
Izstāde tapusi sadarbībā ar:
Art in General, Ņujorka – kopš dibināšanas 1981.gadā, Art in General ir kļuvusi par vienu no vadošajām Ņujorkas bezpeļņas iniciatīvām, kas atbalsta un rosina mūsdienu mākslas tapšanu, piedāvājot vidi, kurā mākslinieks var izstādīt nekonvencionālus mākslas darbus, kā arī veidot sarunu ar domubiedriem. Tā mainās un reaģē uz katra mākslinieka vajadzībām, lai pēc iespējas veiksmīgāk iepazīstinātu publiku ar mākslinieka veikumu. Šobrīd organizācijas darbības fokusā ir pašmāju un ārzemju mākslinieku darbu pasūtījumi, vietēja un starptautiska mēroga sadarbība ar citām bezpeļņas organizācijām un jaunas komunikācijas telpas veidošana ikgadējā starptautiskā aktuālo nozares jautājumu simpozija „What Now?” ietvaros.