“Tikko ieejot izstāžu telpā, skatiens ir viegli jāizkliedē un jāmēģina ieraudzīt kopumā uzreiz visu telpu un objektus.
Jau pēc tam katram izstrādājumam var pievērst atsevišķu uzmanību un, izmantojot paņēmienu fokusēts – izkliedēts skatiens, mēģināt vispirms sajust izstrādājuma iekšējo struktūru, pēc tam pakāpeniski pārejot pie objekta ārējām aprisēm.
Kad izstrādājumi sāk izraisīt arvien intensīvāku interesi un sajūtas, uztveres paņēmienus iespējams variēt, saglabājot iekšējo veselumu.
Ja finiera un porcelāna izstrādājumu skaits vienā telpā ir liels, pret kontemplācijas procesu ir jāizturas ar īpaši lielu vērību, jo dažādu materiālu lietišķās enerģijas plašās telpās uzvedas ārkārtīgi neparedzami. Procesa drošības un uzskatāmības nolūkos skatītājam kontemplāciju ieteicams veikt ciešā saiknē ar pieredzējušu pieskatītāju.
Un, protams, mākslas darbus aiztikt drīkst vienīgi pavadoņa klātbūtnē.”
— Edgars Jurjāns
Maija Kurševa studējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā un Berlīnes Mākslu universitātē; šobrīd pasniedz ilustrāciju un sietspiedi Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas un Grafikas nodaļas studentiem. Sākot ar 2004.gadu māksliniece aktīvi piedalās izstādēs Latvijā un ārpus tās robežām. Kopš 2012. gada Maija Kurševa kopā ar pieciem māksliniekiem veido “Popper Publishing” – neatkarīgu izdevniecību veltītu laikmetīgajam zīmējumam, mākslai un ilustrācijai. 2010.gadā ar izstādi „Trīskājains gadījums” tikusi izvirzīta Purvīša balvas nominācijai. Kurševas nesenāko projektu vidū minamas izstādes „Neļaušanās” Kim? Laikmetīgās mākslas centrā (2013) un dalība izstādē „Vasaras lasījumi” Cēsu mākslas festivālā (2013) un Viļņas Laikmetīgās mākslas centrā (CAC).
Edgars Jurjāns – fotogrāfs un draugs, teksta autors. No krievu valodas tulkotās rindas citētas no Jurjāna teksta, kas oriģinālvalodā atrodams Maijas Kurševas izstādes pavadošajā tekstā Mācību palīglīdzeklis no finiera, porcelāna un citiem materiāliem veidotu mākslas izstrādājumu uztverē un perceptuālajā iedarbībā.