Kim? Laikmetīgās mākslas centrs
Pakui Hardware “Lost heritage”

Pakui Hardware ir 2014. gadā dibināta zīmola nosaukums, kas apzīmē mākslinieku Ugniusa Gelgudas un Neringas Černauskaites sadarbību. „Pakui” nosaukumā ir atsauce uz dievietes Haumeas (auglības dieviete, kurai dzima bērni no dažādām viņas sadalītā ķermeņa daļām) īpašo pavadoni Kailua ciematā, kurš spēja apriņķot Oahu salu sešas reizes dienā, kamēr „Hardware” apzīmē realitātes materiālo dimensiju —aparatūru, ķermeni, vielu. Apvienots, Pakui Hardware kļūst par ātrgaitas zīmola politikas konstruktu, kas darbojas kā mītiska pus-prece, kura ilgojas pārsniegt materiālā robežas. Savā jaunākajā projektā „Lost Heritage” („Zudušais mantojums”) Pakui Hardware caur apskatei izstādītu disfunkcionālu dārzkopību turpina savus pētījumus par attiecībām starp materialitāti, tehnoloģijām, bioloģiju un dabu. Kā tehnoloģijas veido un maina fizisko realitāti, tostarp arī cilvēka ķermeni? Brīdī, kad mākslīgā bioloģija mēģina no nekā, no pavisam jaunām gēnu kopām, radīt organismus, dabas loma no evolūcijas pārtop par rakstīšanu, programmēšanu un dizainu. Kā būtu ar mūsu pašu iekļaušanu saglabājamā mantojuma sarakstā, ko saglabāt tālākai izpētei nākotnē?

 

Ugnius Gelguda un Neringa Černauskaite uzsāka sadarbību 2012. gadā. Pakui Hardware* ir 2014. gadā dibināts viņu sadarbības zīmols. Abi mākslinieki dzīvo Viļņā un Bruklinā, Ņujorkā. Pakui Hardware darbības centrā ir attiecības starp materialitāti, tehnoloģijām un ekonomiku. Mākslinieku duo jaunākās personālizstādes norisinājušās: Jenifer Nails Frankfurtē, Laikmetīgās mākslas centrā (ŠMC), Viļņā, 321 Gallery, Bruklinā, Ņujorkā, NADA, Ņujorkā (2014). Citi projekti – Popcorn, Pepsi, Petabytes: Intro, Cage, Ņujorka, Anything is Always Nearby or Next to Something Else, Microscope Gallery, Bruklinā, Ņujorkā (2013). Mākslinieki ir piedalījušies grupu izstādēs Moderna Museet, Malmē, Zviedrijā, CCS Bard / Hessel Museum of Art, Ņujorkā (2014) un ar/ge Kunst Gallery Museum, Bolzano, Itālijā (2013). 2014. gada rudenī mākslinieki ieguva Zviedrijas IASPIS (Starptautiskās mākslinieku darbnīcu programmas) stipendiju.

 

* autors Alekss Ross