Līķis Faindhornā: simbiotiskais dārzs
Tiešsaistes video konferences LARP/RPG
Izstādāta Kim? Laikmetīgās mākslas centra izstādes “Visa dzīvība zaļo” laikā, “Līķis Faindhornā: simbiotiskais dārzs” ir video konferences LARP/RPG (Live Action Role Playing / Role Playing Game). Tiešraides spēles tests norisināsies 22. augustā plkst. 16. 00 Zoom platformā. Spēles paredzētais ilgums ir 2-3 stundas. Lai pievienotos spēlei, lūdzam reģistrējieties (skatīt informāciju zemāk).
Spēlētāji tiek aicināti piedalīties spēlē, kurā sajaucas cilvēku un augu pašnostāja. Faindhornā, garīgā eko-kopienā Skotijas ziemeļos tiek atrasts līķis. Tas atrodas pamestā un aizaugušā nelielā dārza teritorijā blakus “Living Machine” / “Dzīvajam mehānismam” – bioloģiskai notekūdeņu attīrīšanas iekārtai. Līķis tur ir atradies jau kādu laiku, un no pirmā acu uzmetiena notikušā iemesls vai tas, kas tieši ir noticis, nav zināms. Šķiet, ka vienīgie notikuma aculiecinieki ir apkārtesošie augi, kas ir kultūraugu sugu (paliekas no laika, kad par šo vietu rūpējās) un savvaļas sugu, kas iekļuvušas no ārpuses, sajaukums. Faindhorna vēsturiski ir zināma ar tās īpašo saikni ar augiem. Ar šo kontekstu un pamatzināšanām, kā arī ar jaunākajiem zinātniskajiem atklājumiem augu komunikācijā, Faindhornas cilvēku kopiena cer, ka augi viņiem palīdzēs izsecināt notikušo.
Katrā spēles sesijā dalībnieki tiek izvesti caur dažādām fāzēm. “Dienas” fāzē spēlētāji pieņem dažādus cilvēku tēlus, mēģinot atrisināt sava eko-biedra nāves apstākļus. “Nakts” fāzē spēlētāji pārvēršas par augiem-lieciniekiem, kas veido nolaisto kopienas dārzu. Naktī, būdami augi, spēlētāji savstarpēji sazinās, izmantojot neverbālus līdzekļus. Dažām augbūtnēm varētu vairāk interesēt pacietīgi gaidīt šī jaunā pārtikas avota sadalīšanos, vai būt daļai no šī procesa, kamēr citām varētu būt nojausma par saistību ar saviem līdzcilvēkiem, mēģinot parādīt sev zināmo ar dažādām izteiksmīgām metodēm. Vēl citām augbūtnēm, iespējams, ir kādi pavisam nezināmi motīvi un kustības, ko izmantot spēlē. Atzīstot šādu centienu antropocentriskos ierobežojumus, spēles mērķis ir ļaut spēlētājiem iemiesot un eksperimentāli “domāt un būt kā augam” par spīti šiem ierobežojumiem. Dienas fāzes laikā cilvēku tēli mēģina interpretēt augu signālus vai pierādījumus no iepriekšējās nakts, cenšoties izveidot grafisku notikumu secību, kuru rezultātā līķis nonāca “Living Machine” / “Dzīvā mehānisma” dārza teritorijā. Spēle atzīst, ka augu un cilvēku prioritātes un apstākļi varētu dažādos veidos pārklāties, papildu tam, ka tie vienlaikus ir atšķirīgi.
(Spēles/Projekta) “Līķis Faindhornā: simbiotiskais dārzs” autori ir Una Hamiltone Helle, Eltons Kūns, Uma Breakdown un Ēriks Martinsons. Lai pieteiktos dalībai spēlē, lūdzam rakstīt uz contact@erik-martinson.com.