Kim? Laikmetīgās mākslas centrs
Grupas izstāde “Bez pārmaiņām”, organizē galerija Jenny’s (Ņujorka)

 

“Bez pārmaiņām”
Organizē galerija Jenny’s
dalībnieki: Džo Breinards, Džīna Fišli, Moraga Keila, Kārters Sedons

 

17.februāris – 17.aprīlis, 2022
Kim? Laikmetīgās mākslas centrs, Rīga
Izstādē “Bez pārmaiņām” piedalās četri dažādu paaudžu mākslinieki, kurus vieno interese par mūsu apkārtējai videi piemītošo dīvainību un ikdienišķo poēziju. Grupas izstādē skatāmi Ņujorkas fotogrāfa Kārtera Sedona (1986) darbi, Londonā dzīvojošās mākslinieces Moragas Keilas (1985) instalācijas, Cīrihē mītošas mākslinieces Džīnas Fišli (1989) skulptūras, kā arī Džo Breinarda (1942-1994), nozīmīga Ņujorkas dzejnieku skolas pārstāvja un atzīta popārta mākslinieka, mikrokolāžu sērija.

 

Izstādi organizē galerija Jenny’s, ko vada Dženija Borlanda un Metjū Sova. Galerija dibināta Losandželosā 2014. gadā, un pēc sešu gadu darbības Amerikas Rietumkrastā tā kopš 2021. gada darbojas Ņujorkā. Galerijas darbības pamatprincipus nosaka intuitīvs dialogs ar māksliniekiem un galerijas draugiem; galerija visai bieži sadarbojas ar māksliniekiem ļoti atšķirīgos karjeras posmos. Šī iemesla dēļ Jenny’s darbība atšķiras no tradicionālajiem komerciālo galeriju darbības modeļiem.

 

Atbilstoši Jenny’s izstāžu programmas garam, izstādē Bez pārmaiņām iekļauti darbi, ko veidojuši trīs laikmetīgās mākslas pārstāvji, veidojot dialogu ar Džo Breinardu. Breinards ir plaši pazīstams Amerikas Savienotajās Valstīs gan kā ražīgs rakstnieks, gan vizuālās mākslas pārstāvis, taču viņa darbi piedzīvojuši maz izstāžu ārvalstīs un reti bijuši redzami jaunākas paaudzes mākslas kontekstā.
Izstādes nosaukums aizgūts no miniatūru kopas (Nothing to Write Home About), ko Džo Breinards sarakstīja 1981. gadā; tekstos autors sirsnīgā un vaļsirdīgā formā komentē vienu sava mūža dienu, aplūkojot tādas tēmas kā “Nauda”, “Jauns istabas augs”, “Bezmiegs” un “Īsta mīlestība”.
Visus četrus izstādē iekļautos māksliniekus vieno interese par šķietami konvencionālas valodas un tēmu izmantošanu ar nolūku raisīt viegli atpazīstamas sajūtas. Kārtera Sedona fotogrāfijās redzami ikdienas novērojumi, kam piemīt īpaša “normālības” tēlainība; tajos notverti līdzīgi mirkļi kā Breinarda apcerē par dzīves sīkumiem. Moragas Keilas darbos bieži digitālo tehnoloģiju aspekti tiek sapludināti ar pazīstamiem priekšmetiem. Šajā izstādē viņa reālā telpā radījusi iluzorus portālus. Džīnas Fišli saplākšņa logi komiskā veidā interpretē sadzīvisko; viņas veidotā skulptūra veras atpakaļ, uz pati savu iekšpusi. Izstādes centrā atrodas Džo Breinarda miniatūru kolāžas, kas veidotas 1975.-1976. gadā. Tās darinātas no dažādiem materiāliem, toskait atradumiem, piemēram, cigarešu paciņām un žurnālu izgriezumiem. Šie darbi ir rotaļīgi suvenīri, kas veidoti no sadzīviskiem pārpalikumiem – sīkumiem, kas parasti tiktu izmesti. Katrs no izstādē iekļautajiem četru autoru darbiem individuālā līmenī pieskaras konkrētai autora piedzīvotai realitātei, vienlaikus atklājot vienojošu interesi par izpaušanās modalitāti, kuras gadījumā nepieciešams ieskatīties tuvāk.

 

Mākslinieku biogrāfijas:

 

Džo Breinards (dz. 1942, Salema, Ārkanzasa – m. 1994, Ņujorka). Breinards ir bijis ievērojams rakstnieks, kurš saistāms ar Ņujorkas dzejnieku skolu, un apbrīnojams mākslinieks, kurš popārta mākslā ienesis intimitāti un rotaļīgu jutīgumu. Viņa darbi ir plaši izstādīti galerijās un muzejos visā ASV, kā arī iekļauti vairākās ievērojamās privātās un publiskās kolekcijās, tostarp, Metropolitēna mākslas muzejā Ņujorkā, Vitnija Amerikāņu mākslas muzejā Ņujorkā, Bērklija mākslas muzejā Bērklijā, Fogg muzejā Hārvardas Universitātē Kembridžā, kā arī Ņujorkas Modernās mākslas muzejā (MoMA).

 

Džīna Fišli (dz. 1989, Cīrihe, Šveice). Dzīvo un strādā Cīrihē, Šveicē. Fišli strādā tādos medijos kā glezniecība, fotogrāfija un tēlniecība, nereti izmantojot plašu klāstu dažādu sadzīves materiālu. Māksliniece ir absolvējusi Karalisko mākslas akadēmiju Londonā 2018.gadā. Piedalījusies solo izstādēs Chapter gallery Ņujorkā, Sandy Brown Berlīnē, Neuer Essener Kunstverein Esenē, 303 galerijā Ņujorkā, SUNDY galerijā Londonā, DELF galerijā Vīnē un Forde galerijā Ženēvā. Piedalījusies dažādās grupu izstādēs, to vidū, Aspenas mākslas muzejs Aspenā, Soft Opening galerija Londonā, Fri Art Freiburgā, Weiss Falk galerijā Bāzelē, Swiss Institute Ņujorkā, Jenny’s galerijā Londonā un Kunstverein Hamburger Bahnhof Hamburgā.

 

Moraga Keila (dz. 1985, Edinburga, Skotija). Dzīvo un strādā Londonā, Lielbritānijā. Keila strādā dažādos medijos, tostarp, video, instalācija, glezniecība un tēlniecība. Māksliniece ir izstādījusi darbus galerijās un institūcijās visā pasaulē, starp tiem minamas, personālizstādes: Londonas Laikmetīgās mākslas institūtā, Project Native Informant galerijā Londonā, Jenny’s galerijā Losandželosā, Isabella Bortolozzi galerijā Berlīnē, Real Fine Arts galerijā Ņujorkā, Cubitt galerija Londonā, Palais de Tokyo mākslas centrā Parīzē, Outpost galerijā Norvikā un NAK galerijā Āhenē. Grupas izstādes: Hammer muzejā Losandželosā, Oxygen biennāle Tbilisi, Fondazione Prada Venēcijā, Swiss Institut Nujorka, Parīzes Modernās mākslas muzejā un Ķelnes Mākslas savienībā.

 

Kārters Sedons (dz. 1986, Sanfrancisko, Kalifornija). Dzīvo un strādā Ņujorkā. Sedons ir Ņujorkā dzīvojošs fotogrāfs, absolvējis maģistra studijas Kalifornijas Universitātē 2013 studējot pie Džona Divola. Mākslinieks ir piedalījies izstādēs Jenny’s galerijā Losandželosā un Londonā, The Middler galerijā Bruklinā, Silberkuppe galerijā Berlīnē, Night Gallery Losandželosā, Phyllis Gill Gallery Riversaidā, 263 galerijā Kembridžā, Masačūsetsā un Proof galerijā Bostonā.

 

Izstādi atbalsta: Latvijas Republikas Kultūras ministrija, Valsts kultūrkapitāla fonds, Rīgas dome, ASV Vēstniecība Latvijā, Knauf, Tikkurila, KRASSKY, Satori, Arterritory.com, Kokmuižas alus, Gardu muti.