“Tādēļ katru darbu nākas sākt no pašiem sākumiem” – Arūns Sverdjols
„90-tie” ir izstāde, kas aizsākusies aptuvenās atmiņās par lietuviešu filosofa Arūna Sverdjola (Arūnas Sverdiolas) ap 2005. gadu sarakstīto eseju, kurā viņš cenšas aprakstīt to veidu, kādā šobrīd-tolaik darbojusies kultūra.
Š.g. aprīlī izstādes ietvaros Kim? „Tulkojumu sērijas” turpinājumā tiek izdots Arūna Sverdjola (Arūnas Sverdiolas) esejas tulkojums latviešu valodā. Publikāciju papildina priekšvārds – autora veltījums esejas lasītājiem Latvijā un reizē ar izstādes atklāšanu teksta saīsinātā versija tiks publicēta filosofijas un literatūras portālā ¼ Satori.
„90-tie” ir daļa no The Baltic Notebooks of Anthony Blunt lielāka projekta un izstādes kuratore ir arī viena no šī žurnāla redaktoriem. The Baltic Notebooks… ir iniciatīva, kas savu nosaukumu aizguvusi no Aukstā kara britu mākslas vēsturnieka un padomju spiega vārda, lai caur to pieteiktu, sludinātu un ģenerētu reģionam pietuvinātus laikmetīgās mākslas notikumus.
Virginija Januškevičūte (Virginija Januškveičiūtė) ir Viļņas Laikmetīgā mākslas centra (ŠMC, Vilņa) kuratore, kas veidojusi Viļņas Laikmetīgā mākslas centra prezentācijas starptautiskā laikmetīgās mākslas festivāla Survival Kit ietvaros Rīgā, 2011. gadā (vienas dienas notikums „Starpbrīdis” (Intermission)), kā arī Cēsu mākslas festivālā 2010. gadā (izstāde-projekts SWAN SWALLOW BONFIRE ROSEMARY RECITAL). Šobrīd viņa ir viena no kuratoriem Aleksa Čeketti (Alex Cecchetti) izstādei Comrades of Fear and Wonder un ir Viļņas korespondente š.g. augustā-septembrī notiekošajai XI Baltijas Starptautiskās mākslas triennālei (XI Baltic Triennial of International Art).
Arūns Sverdjols (Arūnas Sverdiolas) ir atzīts lietuviešu sabiedriskais domātājs, Viļņas universitātes un Viļņas Mākslas akadēmijas profesors, kā arī hermeneitikas filosofijas pārstāvis un tās vēstures pētnieks, kura pārdomas postkoloniālisma kontekstā esejā „Kāres, migla un siets. Lietuviešu laikmetīgās kultūras telplaika īpatnības” latviski tiks izdotas š.g. aprīlī.