Kim? Laikmetīgās mākslas centrs
We're open
Kinoskolas sarunas: Kirils Serebreņņikovs

Svētdien, 29. novembrī plkst. 15:00 Kim? un Kinoskola aicināja uz tikšanos ar vienu no atzītākajiem Krievijas kino un teātra režisoriem Kirilu Serebreņņikovu. Pasākums, ko vadīja kino un teātra kritiķis Normunds Naumanis, uzsāka ciklu Kinoskolas sarunas.

Viens no atzītākajiem un populārākajiem Krievijas teātra un kino režisoriem Kirils Serebreņņikovs (1969) atzinību guvis ar daudziem spilgtiem darbiem Maskavas teātros, kurus aizsāka skandalozs Vasīlija Sigareva lugas „Plastilīns” iestudējums 2001. gadā. Brāļu Presņakovu lugu „Terorisms” un „Spēlējot upuri”, Tenesija Viljamsa „Jaunības putna ar saldo balsi”, Mihaila Kononova garstāsta „Kailā pioniere” iestudējumi ir publikas un kritikas augstu vērtētas radošas virsotnes K.Serebreņņikova teātra režijā. Režisora jaunākais darbs ir Bertolda Brehta „Trīsgrašu operas” inscenējums Maskavas Dailes teātrī. K.Serebreņņikovs (kopā ar slaveno aktieri Jevgēņiju Mironovu, komponistu Leonīdu Desjatņikovu, kritiķi Romanu Dolžanski) ir starptautiskā dažādu mākslu crossover festivāla „Teritorija” organizators.

Režisors ir saņēmis TEFI (Nacionālo Televīzijas balvu), balvu Triumfs (2001) un augstākās Krievijas teātra balvas — Zelta Masku, K. Staņislavska balvu, Kristāla Turandotu.

2010. gadā Kirils Serebreņņikovs Rīgā Nacionālajā Drāmas teātrī iestudēs Nikolaja Gogoļa „Mirušās dvēseles”.

Serebreņņikova režisētās izrādes un arī filmas vienmēr raksturo spilgta forma un provokācija, viņš principiāli nepieņem teātra kā izklaidētāja funkciju: „Teātra mērķis ir komunikācija. Laikā, kad komunikācija brūk, kad pasaule drūp mazos fragmentiņos, teātris no atlūzām ceļ, veido attiecības. Ja teātris ir izklaidējošs, attiecības tiek veidotas ar cilvēku masu. Tad teātrim katrs atsevišķais cilvēks zālē nav interesants. Ja teātris ir māksla, tas runā ar katru cilvēku zālē personiski. Strādā tieši ar jūsu smadzenēm, jūsu sirdi. Un tad cilvēkus var mainīt. Mani interesē tās izrādes, kas maina cilvēkus. Izrādes, kurās es cenšos saprast, kādas ir manas attiecības ar pasauli vai sevi.” (Diena 2008. gada 22.XI)

Kopš 1991. gada K.Serebreņņikovs darbojies TV  — veidojis TV filmas, videoklipus u.c. Starptautisku atzinību ieguvusi viņa lielajam ekrānam veidotā filma „Tēlojot upuri” (2006), kas uzvarējusi Starptautiskajā Romas kinofestivālā un saņēmusi daudzas citas balvas. Serebreņņikova kontā ir arī filma „Jurģu diena”, kas apbalvota Varšavas, Lokarno u.c. starptautiskajos kinofestivālos.

Dialogā ar kritiķi Normundu Naumani Kirils Serebreņņikovs stāstīja par sava darba principiem kino un teātrī, sekoja arī režisora kinodarbu skate — pēc publikas izvēles tika rādīta kādas no režisora filmām.

Sarunas Kinoskolā uzsāka lekciju-meistardarbnīcu ciklu, kurā viesojās spilgtas radošas personības — kino un teātra profesionāļi.


On Sunday, 29 November at 15:00 everyone was invited to attend a meeting with the renowned Russian cinema and theatre director Kirill Serebrennikov. The meeting was conducted by film and theatre critic Normunds Naumanis and is the first in the series “Film School conversations” organized by the Film School in collaboration with Kim?.

Kirill Serebrennikov was born in 1969 in Rostov-on-Don. Graduated in physics from the Rostov State University in 1992. Since 1994 staged in Rostov theatres.

The well-known director’s first Moscow production is Plasticine by Vassily Sigarev at the Playwright and Director Centre (2001). His productions in Moscow theaters are: Some Explicit Polaroids by Mark Ravenhill at the Pushkin Theatre, Terrorism and Playing the Victim by the Presnyakov brothers, The Petty Bourgeoisie by Maxim Gorky, The Forest by Alexander Ostrovsky, The Golovlyov Family by Mikhail Saltykov-Shchedrin, The Pillowman by Martin McDonagh at the Moscow Art Theatre, Sweet Bird of Youth by Tennessee Williams, The Naked Pioneer by Mikhail Kononov, Antony and Cleopatra. A Version by Shakespeare at the “Sovremennik” theatre, C. E. O.  by Stieg Larsson at the Playwright and Director Centre, The Demon by Mikhail Lermontov at the 814 Theatrical Association, Joan of Arc at the Stake (Jeanne d’Arc au bûcher) by Arthur Honegger at the Moscow International House of Music (within the framework of the Vladimir Spivakov invites? festival), Figaro (Eugeni Mironov theatre company).

Since 1991 Kirill Serebrennikov directs on TV, since 1998 is a film director. In 1999 he was awarded with Tefi (Russian national prize for TV) for directing. Among his other awards are Triumph, Stanislavsky International prize, Chaika, Crystal Turandot. His film work includes The Swallow, Mysteries of the Storm, The Undressed, The Diary of a Murderer, Rostov-Daddy, Bed Stories, Playing the Victim (Grand-prix of Kinotavr film festival and of Rome film festival), Yuriev Den. Kirill Serebrennikov is also a laureate of the Locarno film festival.